dimarts, 28 de desembre del 2010

Pesca a Tavascan

Fa uns anys que en la família anam a esquiar a Tavascan, es una pista al Pallars Sobirà a la província de Lleida. Vaig conèixer un senyor major que me va contar una història un dia i no el me vaig creure, me va dir que al torrent de La Pleta del Prat hi agafava calamars, vaig pensar, quina bestiesa dins meu i no vaig dir res més.
Un altre dia en sortir del refugi vaig veure passar un senyor que duia un salabre i una senalla amb estris de pesca, encara no havia begut res aquell mati, no donava fe del que veia.
Intrigat per l'assumpte vaig baixar al poble a cercar una tenda de pesca,  fins a Llavorsí no la vaig trobar, sorprès, el dependent tot d'una em va servir un ormejos per a pescar calamars al riu, no m'ho podia creure, ho vaig comprar i d'alba al refugi, sense dir res a ningú perquè no en tractessin de loco, vaig sortir a pescar i el primer dia no va anar be. El segon dia vaig pujar una mica més, fins a l'estany del Diable i aquest dia si que me vaig haver de fregar els ulls quan vaig enganxar el primer calamar, fins a tres en vaig agafar aquell mati.
Al mati següent me vaig emportar un company del grup i ho va tocar amb les mans, en varem agafar dos, també va fer les fotos.
Pescant al rierol (foto: Toni Calero).

Dos exemplars ben macos (foto: Toni Calero).
En aquest refugi no hi ha cobertura de mòbil, Internet, TV ni res, quan baixi dia 4 de Gener, ja vos contaré i vos mostraré les fotos de les pescades al riu.

8 comentaris:

Unknown ha dit...

Bona pesquera, Jaume! Veig que encara que no puguis esquiar, estàs força entretingut. I l'escamarlà de muntanya, ja l'has tastat?

Bé, que acabeu de passar un bon dia dels Innocents!

Anònim ha dit...

Què són loligo vulgaris o potser són ludes?
Una vegada vaig llegir una conterella de Formentera que explicava com una persona que no havia anat a pescar mai calamars demanava a un entès on havia de pescar-los. Aquell home en tot l'enginy del món contestà al neòfit que havia de sortir del moll i que allà on l'aigua era salada allà hi havia calamars.
Pel que veig i pel teu gran descobriment científic anava errat de comptes!

Anònim ha dit...

Les agafes amb potera?

Anònim ha dit...

Es veu que no ets massa mariner. Com pots penjar les fotos si no tens internet. Saps que t'has de aixecar prest per fotar-me a mí.
PD: Ens veïm dia 10

LA MAR ha dit...

Aquest fet miraculós ja va passar fa un parell d'anys eh Patró?. Jo, curiosament, dia 28 vaig pescar 7 sardines a un bassiot de davant de casa.

Felipe Esteve ha dit...

Dia dels SAnts Inocents...
Tal volta es pot crear una unitat didàctica de "Com fer el Calamar als Pirineus..." per al mòdul de pesca a l'escola nàutica...

Amadeu Ros i Torres ha dit...

Hola Jaume i N'Aina, salut i força per gaudir d'eixos calamars.
Bon any i abraçades des de Xàbia.
Amadeu.

Jaume Amengual ha dit...

Aquest entrada era per estirar una rialla el dia dels innocents, vos diré que la gent de la contrada, alguns, van picar.
però en tenir la barca llesta podem anar a pescar-los i després estan mel a la planxa
salut i bony per tothom.